در این جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه دسترسی به گروه های نوجوانان ، برقرار ارتباط موثر با آنان محوریت جلسه قرار داشت.این نشست با هدف ایجاد یک پروتکل حمایتی یکپارچه و استفاده از ظرفیتهای مختلف دستگاههای دولتی و غیردولتی، با مشارکت گسترده و همهجانبه برگزار گردید. در این جلسه، مدیران و کارشناسان از جمله ریاست اداره بهزیستی، ریاست اداره صنعت و معدن، رئیس اتاق اصناف، متخصصان روانشناسی اورژانس اجتماعی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان حضور داشتند تا در مورد ابعاد مختلف این بحرانهای اجتماعی بحث و تبادل نظر کنند
بخش اصلی و کلیدی این نشست، به بررسی ماهیت «آسیبهای نوپدید» اختصاص داشت؛ آسیبهایی که به دلیل تغییرات تکنولوژیک و تغییر سبک زندگی، از روشهای سنتی برای مقابله با آنها کارایی کمتری دارند. شرکتکنندگان بر این نکته اتفاقنظر داشتند که اولین گام در پیشگیری از این آسیبها، «شناخت دقیق گروههای نوجوان» و ایجاد «کانالهای ارتباطی موثر و قابل اعتماد»* با آنان است.
در این نشست، روانشناسان اورژانس اجتماعی و آموزش و پرورش بر ضرورت تغییر رویکرد از «کنترلگری» به سمت «ارتباطات همدلانه» تاکید کردند. همچنین، حضور نمایندگان بخش صنعت، معدن و اتاق اصناف نشاندهنده این واقعیت است که محیطهای اقتصادی و اجتماعی نیز در قرارگیری نوجوانان در معرض آسیبهای مختلف، نقش غیرقابل چشمپوشی دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان قیروکارزین:در راستای شناسایی و مقابله با چالشهای جدید اجتماعی که در سالهای اخیر ماهیت متفاوتی یافتهاند، نشست تخصصی «ارائه راهکارهای نوین در کاهش آسیبهای اجتماعی نوپدید» باحضور بهلولی قشقایی فرماندار شهرستان ،رئیس اداره بهزیستی ، رئیس صنعت و معدن ، رئیس اتاق اصناف ، روانشناسان اورژانس اجتماعی و آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در فرمانداری برگزار گردید.
کد خبر 189343












نظر شما